woensdag 23 januari 2013

Opnieuw aflossing van €2.000 aangevraagd



Vandaag weer een mail gestuurd naar Achmea Hypothekenbeheer om een extra aflossing aan te kondigen van €2.000. Na deze aflossing heb ik sinds oktober 2012 in totaal €16.000 extra afbetaald op mijn aflossingsvrije hypotheek.

Het is weer zo’n moment waar ik het allemaal voor doe. In de maand februari ga ik weer een stapje dichter bij mijn einddoel komen, namelijk een huis zonder een aflossingsvrije hypotheek. Mijn totale hypotheek gaat van €185.000 naar €183.000. De maandelijkse besparing die ik hierdoor realiseer is maar klein, maar het is weer een stap in de goede richting. Het geeft mij een bruto besparing van €9,50 per maand.

De afgelopen maanden heb ik als blogger goed kunnen verdienen met het schrijven voor opdrachtgevers, waardoor deze extra aflossing mogelijk is. De laatste maanden van het jaar stijgt het aantal opdrachten gericht op zorgverzekering vergelijken en financiële veranderingen in het nieuwe jaar. Daarnaast krijg ik veel opdrachten gericht op het vergelijken van de autoverzekering en andere verzekeringen. Van iedere opdracht zal ik ook meer over gaan houden doordat ik sinds 1 januari 2013 zelfstandig ondernemer ben geworden. Door de gunstige zelfstandigen aftrek en de startersaftrek, verlaag ik de belastingdruk. Ik moet in 2013 wel minimaal 1225 uren besteden als zelfstandige, maar dat gaat vast lukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten