zondag 25 augustus 2013

Geld verdienen met een blog?



Een aantal keren is mij al via de mail gevraagd in hoeverre ik mijn aflossingen financieel met deze blog. Helaas is dat niet het geval. Bloggers die geld als motivatie hebben om te schrijven zullen niet lang actief blijven.

Van diverse opdrachtgevers krijg ik verzoeken om artikelen te schrijven over geldzaken. Het zijn vooral internetsites van financiële dienstverleners die ook een blog beheren om consumenten op hun website te krijgen.

Op deze blog heb ik ook een aantal advertenties staan, maar daar ga ik de oorlog niet mee winnen. Maximaal €30 per maand ontvang ik vanuit deze advertenties. Als ik dit afzet tegen de uren die ik erin gestoken heb, verdien ik een aantal centen per uur.

Af en toe neemt een financiële website contact met mij op om tegen betaling een link te plaatsen in een blogbericht. Dit zijn extra inkomsten, maar nog steeds niet voldoende om een hypotheek van af te betalen.

Indien jij een blog beheert over geldzaken kun je ook extra verdienen door een link naar een betalende partner te plaatsen. Een andere mogelijkheid is om een artikel te schrijven met een link erin verwerkt. Diegene die hier belangstelling voor heeft kan contact met mij opnemen. Ik kan jou in contact brengen met een opdrachtgever.

3 opmerkingen:

  1. Ik verdien de kosten van mijn webhosting en domeinnaam terug via bol.com-advertenties.... Maar verder niet. En dat hoeft ook niet, want het is een hobby :) Anders zou ik er mijn werk van moeten maken en dat maakt het direct weer een stuk minder leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zeker mogelijk om geld te verdienen met je blog. Maar het vereist veel inzet, doorzettingsvermogen en werk. Als je dat geen punt vindt, dan is bloggen een geweldige manier om met schrijven je boterham te verdienen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook een aantal blogs over mijn hobby's/vrijetijdsbestedingen. Ik wil hiermee mijn ideeën, kennis en ervaringen op deze vlakken openbaar maken. Ook ik heb er advertenties (via Google Adsense) opstaan... gewoon omdat het eigenlijk heel gemakkelijk werkt, maar echt niet omdat ik er mijn baan voor kan opzeggen... Ik vind het gewoon leuk dat ik met het schrijven over mijn hobby's een paar centen terugkrijg. Maar net als jij komt het bij mij op rond de € 25,- per maand uit.

    BeantwoordenVerwijderen