vrijdag 1 augustus 2014

Besparingen doorvoeren om extra aflossen mogelijk te maken



Tijdens de zomermaanden krijg ik minder schrijfopdrachten. Financieel merk ik dat vooral in de maanden september en oktober. Dit zit mij niet lekker want het gaat ten koste van mijn aflossingen.

Om de positieve drive vast te houden, ben ik op zoek gegaan naar andere manieren om geld vrij te maken. Ik heb mijn verzekeringen een keer weer vergeleken. Hoeveel betaal ik per verzekering en kan het goedkoper? Doordat ik vrijwel jaarlijks vergelijk zit ik redelijk scherp, maar ik heb toch een besparing kunnen realiseren van in totaal een paar tientjes per jaar. Het aflossen van mijn hypotheek zal er niet veel sneller door gaan, maar alle beetjes helpen.

Kijk ook eens kritisch naar je verzekeringen
De meeste mensen vergelijken de autoverzekering nog wel eens, maar ook voor de overige verzekeringen kan het de moeite lonen. Voor bijvoorbeeld een inboedelverzekering vraagt de ene verzekeraar in sommige gevallen wel het dubbele van wat een andere verzekeraar in rekening brengt. De grootste premieverschillen zul je aantreffen in de autoverzekering. De duurste autoverzekering is in mijn geval maar liefst 3,5x zo duur in vergelijking met de goedkoopste. De duurdere autoverzekering biedt op grote lijnen dezelfde dekking als de goedkoopste.

Ook voor relatief goedkope verzekeringen kan het uit om te vergelijken. Ook als de besparing maar een paar euro bedraagt, kan het uit om over te stappen. Het is namelijk een jaarlijks terugkerende besparing. De meeste vergelijkingssites beperken zich tot de meest populaire verzekeringen. Via Gerust.nl kun je vrijwel alle verzekeringsvormen vergelijken. Ook de minder gebruikelijke verzekeringen.

2 opmerkingen:

  1. Het mooie is dat je de verzekeringsadviseur ook eens op de kast kunt jagen....die kiest tegenwoordig echt niet de goedkoopste hebben we ontdekt. Alles met internet is ook niet alles, soms is service en ondersteuning bij een ongelukje heel belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede tip, die ook over de overlijdensverzekering en versneld aflossen komt van pas. Vind nu ook een goed moment om "onnodige abbo's" op te zeggen, anders loop je de kans te laat te zijn en er weer een jaar aan vast te zitten. Max

    BeantwoordenVerwijderen